مقالات
قبلي  123456  بعدي  >>
 6 مکمل خوراک جنجالی!
این 6 مواد اولیۀ کاربردی در خوراک حیوانات در آینده ای نه چندان دور عنوان برترین ها را به خود خواهند گرفت. بحث و گفتگوی هر روزه در مورد مکمل ها تکراری و خسته کننده است بله می دانیم اما از آنجائیکه هر بار به نقش جدیدی از آنها پی می بریم و همین منجر به کاهش هزینه های ثبت و توسعۀ آنها می گردد بنابراین بایستی این کار را انجام دهیم. در اینجا ما لیستی از 6 مواد اولیۀ مکمل خوراک را انتخاب کردیم که در آینده ای نزدیک جنجالی خواهند بود.
۱۳۹۸/۹/۱۰ :تاريخ

 تغییرات مواد غذایی به منظور بهبود پر و بال مرغ های مادر گوشتی
۱۳۹۸/۹/۱۰ :تاريخ

  افزایش تولید شیر از طریق آنزیم هایی با فیبر کاهش یافته
پاسخ شیردهی گاوهای شیرده ای که با آنزیم های کاهش فیبر یافته تغذیه شده اند متناقض بوده است. موثر بودن آنزیم های کاهش فیبر یافته برای بهبود تولید شیر تنها در سی درصد مطالعات بررسی شده است؛ با این حال، هشت آزمایش نتایج مثبت داشته اند. بر اساس آزمایش هایی که دراین مطالعه به کار رفته است، افزایش متوسط تولید شیر به دلیل اضافه شدن آنزیم 5.5 پوند در هر روز بوده (به 2.6 تا 13.9 پوند در روز رسیده است)؛ زمانی که گاوها با آنزیم های کاهش فیبر یافته تغذیه شده اند، هیچ کدام از این آزمایش ها کاهش تولید شیر را نشان نمی دهد. با این حال، واکنش و پاسخ شیردهی به میزان زیادی به دوز آنزیم، ترکیب آنزیم و شیوه استفاده از آنزیم در جیره های غذایی بستگی دارد.
۱۳۹۸/۴/۲۳ :تاريخ

  مزایای استفاده از طعم دهنده ها برای خوراک دام
گاوها از تعداد زیادی غدۀ چشایی برخوردارند ؛ بنابراین استفاده از طعم دهنده های خوراکی روش مناسبی برای ازدیاد مصرف خوراک و به نوبۀ خود افزایش بازدهی حیوان می گردد. حیوانات برای ارزیابی خوراک مطبوع خود، به حس چشایی و بویایی خود متکی هستند. در صورتیکه مواد اولیۀ خوراک بو یا طعم نامطبوعی داشته باشند، منجربه کاهش تغذیۀ حیوان و متعاقباً کاهش سودآوری تولید کننده میگردد. بنابراین استفاده از طعم دهنده ها برای خوراک دام به عنوان راه حلی برای بهتر شدن بو و طعم خوراک و در نتیجه بهتر شدن تغذیۀ دام و افزایش بازدهی مطرح گردید. همچنین خوراکی که با افزودن طعم دهنده ها خوش طعم شده باشد دارای هضم بهتری هم خواهد بود و بنابراین بازدهی خوراک هم بیشتر خواهد بود.
۱۳۹۸/۴/۲۳ :تاريخ

 موارد با اهمیت در گاوها به منظور داشتن گوساله های بهتر
مواد خوراکی ای که گاوهای شما در زمستان امسال و بهار سال آینده می خورند ، تاثیر زیادی بر گوساله های آنها در زمان از شیر گرفتنشان دارد. سلامت گوساله ، موضوعی پیچیده است و ما هنوز در مورد چگونگی تاثیرپذیری آن از مواد خوراکی ای که در طول دوران بارداری به گاوها می دهیم ، اطلاعات دقیقی در دست نداریم. در واقع، تحقیقات نشان می دهند مواد خوراکی ای که به گاو باردار می دهیم می تواند بر عملکرد گوساله ها در طول زندگی و حتی بعد از گرفتنشان از شیر ، تاثیر گذار باشد
۱۳۹۸/۳/۱۳ :تاريخ

  ضریب تبدیل : بهترین شاخص سود دهی؟
اغلب فراموش می کنیم که میزان بازدهی ای که طبق آن حیوانات ، مواد خوراکی را به محصولات دیگری مثل تخم مرغ ، شیر و یا وزن بدن تبدیل می کنند (که اغلب به آن ضریب تبدیل خوراک یا FCR می گویند) یک شاخص است و همیشه با بازدهی واقعی ، ارتباطی ندارد. در شرایط یکسان، ضریب تبدیل بهبود یافته ترجیح داده می شود. با این وجود اگر حیوانات ، خوراک کمتری برای همان میزان تولید نیاز داشته باشند، این میزان تولید ، هزینه کمتری در بر خواهد داشت. اما همه داستان این نیست.
۱۳۹۸/۲/۲۶ :تاريخ

  به حداقل رساندن استرس گوساله ها در طول مسیر انتقال به پروارگاه
گوساله ها، علاوه بر آنکه استرس جدایی از مادرشان را متحمل می شوند، باید از مراحل واکسیناسیون، قرار گرفتن در مکانی جدید و اخته کردن نیز بگذرند. علاوه بر آن، سفری طولانی در پیش دارند تا به فارم جدیدی منتقل شوند. تارا فلیکس (Tara Felix)، استاد دانشگاه پنسیلوانیا و متخصص توسعه گوشت گاو، در این باره اظهار داشت: "در این سن، استرس بسیار زیادی به گوساله ها وارد می شود". دامپروران باید تا آنجا که ممکن است، فرآیند نقل و انتقال گوساله ها را آسان تر کنند. اگر گوساله ها در این مرحله مریض شوند، هرگز از نظر عملکرد یا کیفیت لاشه ، شبیه به هم سن و سالان خود نخواهند شد. زمانی که گوساله به فارم می رسد، باید آب و علفی با کیفیت متوسط جهت مصرف در دسترس داشته باشد. در صورتی که علوفه همراه با آب جاری در دسترس گوساله ها باشد، این کار باعث می شود که گوساله ها علاوه بر شنیدن صدای آب، خود آن را نیز ببینند. دامپروران، برای انتخاب نوع علوفه، باید از فروشندگان مربوطه سوال کنند که با چه علفی کار تغذیه را آغاز نمایند. برای این مرحله، علوفه هایی با ساقه بلند، بهترین گزینه انتخابی می باشند زیرا برای پر کردن شکم گوسا
۱۳۹۷/۱۱/۲۵ :تاريخ

 علوفه های زمستانی : کاهش هزینه ها و افزایش وزن گاوها
متخصصان خدمات توسعه کشاورزی تگزاس (The Texas A&M AgriLife Extension Service ) معتقدند که کاشت موفقیت آمیز علوفه های زمستانی می تواند هزینه های مکمل های خوراکی را کاهش دهند و افزایش وزن گاوها و گوساله ها را بهبود بخشند.
۱۳۹۷/۸/۱۳ :تاريخ

  چشم انداز ضریب تبدیل تا سال 2025
در گذشته نه چندان دور برای تولید یک مرغ 2 کیلوگرمی در طی 42 روز پرورش نیاز به 4 کیلوگرم مصرف خوراک بود. با ادامه پیشرفت های ژنتیکی و بهبود مدیریت گله، تا سال 2025 تولیدکنندگان قادر به تولید مرغ با همان وزن با مصرف یک کیلوگرم خوراک خواهند بود. به مفهوم جهانی این بدان معناست که 30 درصد خوراک کمتری برای تولید 100 میلیارد تن گوشت مرغ مصرف می شود یا تولید 45 درصد گوشت بیشتر با مصرف همان مقدار خوراک، که تولید گوشت مرغ را مقرون به صرفه تر کرده و در نتیجه تضمینی برای برآورده کردن نیاز جمعیت در حال رشد خواهد بود، زیرا تا سال 2025 جمعیت جهان به 8 میلیارد نفر خواهد رسید. در حال حاضر سیستم های پرورش مرغ با رسیدن به وزن بازار 2 کیلوگرم در 36 روزگی و عملکرد 85 درصد با ضریب تبدیل 1/45 کارآمد هستند. پس شکاف بین پتانسیل ژنتیکی و عملکرد واقعی پرنده کجاست؟ آیا رسیدن به ضریب تبدیل 1 تا سال 2025 رویا است یا واقعیت؟ محققان در تحقیقات خود برای اولین بار در سال 2005 به FCR=1 دست یافتند. با این حال صنعت هنوز در تلاش برای رسیدن به این هدف است. برآورد ها نشان می دهد که پنج عامل اساسی در از دست دادن 40 درصد تبدیل
۱۳۹۷/۶/۲۰ :تاريخ

 مزایای استفاده از طعم دهنده ها برای خوراک دام
مزایای استفاده از طعم دهنده ها برای خوراک دام
۱۳۹۷/۵/۹ :تاريخ

 جایگزین شیر گوساله
جایگزین شیر گوساله
۱۳۹۷/۲/۲۵ :تاريخ

  نکاتی در مورد خوراک دهی به گاوها، با باقی مانده دانه های ذرت
یک مدیریت عالی، می تواند کمک کند تا گاوها از طریق مصرف ساقه های ذرت، بیشترین مواد مغذی را دریافت کنند. با رسیدن فصل زمستان و با توجه به آن که تابستان سال گذشته، فصل خشکی برای آمریکا بوده است، در بخش هایی از ایالت آیووا، تامین علف با محدودیت هایی مواجه می شود. قیمت علف، رو به افزایش است. خوراک دهی به گاوها با باقی مانده دانه های ذرت، از اهمیت زیادی برخوردار است. باقی مانده ذرت، اغلب منبع بدون استفاده ای است که می تواند به کاهش هزینه های گوساله های زمستانی، کمک کند. جو سلرز (Joe Sellers)، یکی از متخصصان گوشت گاو در دانشگاه ایالتی آیووا، اظهار داشت: «اگرچه ما این چرای گاو را چرا کردن با باقی مانده ساقه های ذرت می نامیم اما در واقع، گاو هر گونه ساقه ای را می خورد. بسیاری از زمین های کاشت ذرت، اغلب برای چرای دام، درو شده اند. اما طی درو کردن، مواد مغذی از زمین کشاورزی برداشته شده اند و باید جایگزینی برای این مواد مغذی پیدا کرد. چراندن گله، می تواند این مواد مغذی را بازیافت کند.»
۱۳۹۷/۱/۲۱ :تاريخ

 بیماری های متابولیک در گاوهای شیری
زایمان و اولین ماه بعد از زایمان دوره بحرانی گاوهای شیری می باشد بنابراین مدیریت صحیح گاوهای خشک نقش مهمی در کنترل بیماریهای متابولیکی در زایمان یا دوره نزدیک به زایمان را بر عهده دارد، مسائل عمده بوجود آورنده این اختلالات متابولیکی که با یکدیگر در ارتباط هستند از مسائل مدیریتی تغذیه ناشی می گردند
۱۳۹۶/۲/۶ :تاريخ

 مشکل شپش در گاو
ریزش موهای گاو علامتی خوب برای پی بردن به مشکل وجود شپش در آن است. نیش شپش ها موجب خارش و ایجاد حساسیت در گاو می شود. در نتیجه گاو خود را لیس می زند و گاز می گیرد که این امر موجب ریزش موهای آن می شود. بسیاری از دامداران داکوتای شمالی در آمریکا در زمستان سال گذشته هر چند که گاوهایشان را مداوا کرده بودند اما با افزایش شپش ها مواجه شدند.
۱۳۹۶/۲/۶ :تاريخ

  5 چالش امنیت غذایی برای پرورش دهندگان مرغ های گوشتی
نهادهای نظارتی آمریکا به منظور کاهش ابتلابه سالمونلا و کامپیلوباکتر در حال وضع سیاست هایی برای پرورش دهندگان طیور می باشند. اشلی پترسون (Ashley Peterson)، معاون رئیس بخش علوم و تکنولوژی شورای ملی جوجه آمریکا در رابطه با چالش های کنونی و آینده وزارت کشاورزی آمریکا و سازمان غذا و داروی این کشور در راستای طرح کاهش باکتری های موجود در گوشت مرغ توضیحاتی را بیان نمود. رسیدن به هدف کاهش سالمونلا و کامپیلوباکتر در جوجه ها بخش خدمات بررسی سلامت غذایی وزارت کشاورزی آمریکا(FSIS)، به عنوان قسمتی از برنامه خود برای داشتن جمعیت سالم در سال 2020 میلادی، اهدافی را برای کاهش آلودگی به سالمونلا و کامپیلوباکتر طراحی کرده است. هدف این است که در سال 2020، از هر 100 هزار نفر 11.4 نفر به سالمونلا و 8.5 نفر به کامپیلوباکتر مبتلا باشند. بر اساس آمارهایی که اخیرا منتشر شده است، تعداد مبتلایان به کامپیلوباکتر در سال 2011، از هر 100 هزار نفر، 14.3 نفر بوده است؛ لازم به ذکر است که در سال 1997 از هر 100 هزار نفر 24.6 نفر به کامپیلوباکتر آلوده بودند. از سال 1997 تا سال 2011 میزان ابتلا به سالمونلا 17 درصد افزای
۱۳۹۵/۱۰/۷ :تاريخ

  پودر سبز باعث افزایش مقدار شیر گاو می‌شود
یک پژوهشگر گیلانی عنوان کرد: جانشین کردن پودر سبز به میزان یک سوم در جیره غذایی گاوهای شیری باعث افزایش مقدار شیر می‌شود. با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل تولید غذا در دنیا، چگونگی تامین خوراک دام و طیور با کیفیت مطلوب و بطور مستمر است، اظهار کرد: تامین به موقع و مناسب خوراک دام و طیور از شرط‌های اصلی موفقیت در تولید دام، طیور و آبزیان بوده و لازم است جیره غذایی با فرمول مناسب به صورت تازه (روزانه و به موقع) در اختیار دام ها و ماهی و طیور قرار داده شود.
۱۳۹۵/۱۰/۷ :تاريخ

 بیماری مایکوتوکسین در گلۀ گاو شیری و کنترل آن
جیرۀ خوراک گاو شیری از مواد متنوعی تشکیل شده است.سؤال اینست که در این جیرۀ خوراککدام یک از مواد تشکیل دهنده، ریسک ابتلا به مایکوتوکسین را افزایش می دهد ؟ علاوه بر این، برای تشخیص مایکوتوکسین و حفاظت گله چه کارهایی باید انجام گیرد ؟ به منظور درک بهتر خطر مایکوتوکسین در جیرۀ خوراکگاوشیری نتایج تجزیه و تحلیل LC MS/MS توسطLaboceaدر آزمایشگاه دولتی فرانسه ( اعتبار بخشیCOFRAC 1-0632 ) در فواصل ژانویه 2013 تا مارس 2015 میلادی بررسی شده است. پایگاه داده هایLaboceaشامل 3255 ماده خام بود که به طور عمده از فرانسه و اروپا تأمین شده بود و نمونه خوراک بهLaboceaفرستاده شد.بالا بودن تعداد نمونه اجازه داد تا به درک بهتری از مشخصات آلودگی در جیرۀ خوراک گاو شیری دست پیدا کنیم.
بیماری مایکوتوکسین در گلۀ گاو شیری و کنترل آن.docx - 17.31 KB
۱۳۹۵/۸/۲۷ :تاريخ

 جایگزین های هلشتاین در ایران
محققین فرانسوی عقیده دارند نژاد مونبلیارد در اصل از فلات مرتفعی در کوههای ژورا واقع در ناحیه برن کشور سوئیس بوجود آمده است. در سال ۱۸۸۹ نژاد مونبلیارد به طور رسمی توسط وزارت کشاورزی فرانسه به عنوان یکی از نژاد های ملی فرانسه ثبت گردید و در همان سال کتاب تبار نامه آن ایجادشد. برنامه رسمی رکورد برداری شیر این نژاد در سال ۱۹۲۳ آغاز شد ونتایج این رکورد برداری یکی از معیارهای اصلی اصلاح نژاد در نژاد مونبلیارد بوده است.
۱۳۹۵/۷/۱۵ :تاريخ

 گوجه فرنگی در تغذیه دام و طیور
مقدمه گوجه فرنگی از محصولات عمده باغی دراستان خراسان رضوی است و میزان تولید آن در این استان به حدود یک میلیون تن می رسد. بخش عمده این محصول (حدود80%) برای تولیدات مهمی چون رب ،سس گوجه فرنگی وچاشنی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. پس از استخراج عصاره از گوجه تازه آنچه باقی می ماند تحت عنوان تفاله گوجه فرنگی حاوی آب، دانه و پوسته است و معادل یک پنجم وزن گوجه تازه (160000تن) است(7). تفاله گوجه فرنگی به علت تولید در ماه های گرم سال و رطوبت بالا و غنی بودن از مواد مغذی مختلف به سرعت کپک می زند و از بین می رود. بنا بر این جهت استفاده بهینه آن در تغذیه دام باید به روش های مختلف از جمله خشک نمودن و سیلو کردن آن را حفظ کرد (2، 5، 9) .وضعیت تولید علوفه و خوراک دام در کشورکه نسبت به جمعیت دامی کمبود بارزی دارد ایجاب می کندتا از هر ماده خوراکی و فرعی که قابلیت استفاده در تغذیه دام را دارد استفاده شود یکی از این تولیدات تفاله گوجه فرنگی است. استفاده از این ماده علاوه بر کاهش هزینه تغذیه از بروز مشکلات زیست محیطی نیز جلوگیری می کند....
۱۳۹۵/۷/۱۵ :تاريخ

 پیش بینی ارزش غذایی جیره های روزانه گاوهای شیرده
در تولید فشرده ی فرآورده های لبنی، هزینه های خوراک تا 60% کل هزینه ی تولید شیر را تشکیل می دهند. بهبود پیوسته ی بازدهی مساله ای حیاتی در موفقیت شرکت های تولید محصولات لبنی است. بنابراین آنالیزهای سریع و قابل اطمینان از خوراک برای انجامِ یک ارزیابیِ دقیق از در دسترس بودنِ انرژی و عناصر غذایی در خوراک ها الزام آور است. نسبت های ترکیبی کل (TMR) روش معمول خوراک دادن به دام ها هستند. عناصر خوراک به طور معمول به صورت انفرادی آزمایش می شوند. ارزش های انرژی TMR حاصل با این فرض محاسبه می شوند که ارزش های حاصل از تک تک عناصر می تواند به صورت خطی افزوده شود
پیش بینی ارزش غذایی جیره های روزانه گاوهای شیرده.docx - 17.98 KB
۱۳۹۵/۶/۲۷ :تاريخ

قبلي  123456  بعدي  >>


Handmade Bags Aren't Used Just For Fashion Plastic bags: Hero or villain? Whilst they serve some purposes well, people increasingly view plastic bags as unnecessary evils. I tend toward the "evils" view and I use as few potentially. I haven't bought a trash bag in over five years, maybe ten. Consider the retirement dollars you will save by never buying a trash bag burning up! Our weekly trash, for two people, fits into one grocery store plastic bag most of the time. I have a stash of plastic grocery bags that will last us for years, saved out of the past, when I realized I would look for an use for them some day. Actually makes no sense to pay money for bags to handle something that has been thrown away! Baby bags differ from diaper bags in lot of ways, but primarily, they differ in functionality. Baby bags are meant to hold ones essential baby gear as well as all for this gear you'll as a parent or gaurdian Louis Vuitton Lackleder Portemonnaie Replik on a day-to-day basis. Baby bags are the ultimate, utilitarian bag for parents of infants on a tight schedule. These bags were traditionally used by postmen. The rope sling is looped in your chest so that it does not fall, even if you are riding or flying. They can be medium to large in size, so are usually associated with strong textiles. These ladies bags are simple to operate and might carry. These bags are now not in coutume. You should carry the bags along with fake Prada-Neuank?mmlinge you in the car, as you are driving. Whatever the trash produced during your way can be saved a plastic bag, which is later disposed off. Important of reusing the bags is to bestow these the small, local stores or a good cause. This may be a special benefit for spending budget and charity institutions, they do not need expend money in buying new bags. Even if you do not find Louis Vuitton Lackleder Portemonnaie Replik these Louis Vuitton Pumps Replik place for donation, could certainly give an ad for your bags. Who is familiar with the who is in need of what you selling. They work well for storage purposes. Whether it is veggies and meat, cheese, pulses and grains, bread, nuts and dry fruits, chocolates, spices as well as other things, they have found that all be stored hygienically and safely in these bags. Buying FDA approved bags, you can ensure the safety of your customers' condition. These bags can be neatly arranged on your shelves and racks lending a neat and organized charm your mall. You could store every type fake Prada Satchel-Taschen of moving goods and other foodstuff. Extruded bags are most that will work with foods which to be frozen. Buckles will often deter a thief when they know they take longer to undo and steal the choices. If the saddle bags do Louis Vuitton Aktentaschen Replik für Herren have quick release buckles, they need to be hidden from sight or they become unnecessary. Leather saddle bags fantastic when first bought, but do need maintenance aid them in top case. The weather and riding conditions can harm the leather easily, causing it to sag. Usually, most bags can be washed in washing machines, but some bags come with specific instructions about cleaning them. Individual you read these instructions carefully so as that you possess clean grocery bags for any shopping simply because. leather motorcycle bags, kraft paper bags, ladies bags